Reklama

ROSYJSCY NAUCZYCIELE W BABICKIEJ PODSTAWÓWCE

09/11/2015 10:35

Niecodzienne odwiedziny w Szkole Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Starych Babicach.

 

Niecodzienne odwiedziny przeżyli w minionym tygodniu dyrekcja, nauczyciele i uczniowie Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Starych Babicach. Ponad pięćdziesięcioosobowa grupa nauczycieli z Petersburga w ramach międzynarodowego seminarium "Współczesne aspekty organizacji metod nauczania" zawitała na około 2 godz. w mury największej w gminie placówki oświatowej.

 

Babicka szkoła przywitała delegację krótkim koncertem muzycznym przygotowanym pod czujnym okiem Pani Ewy Dżygi. Gdy wybrzmiały nuty melodii z serialu "Polskie drogi", niektórzy z przybyłych gości ukradkiem wycierali łzy wzruszenia. Po słodkim poczęstunku przyszedł czas na "zwiedzanie" szkoły: biblioteki, sal lekcyjnych i gimnastycznych - tu największe zainteresowanie i podziw wzbudziła pracownia integracji sensorycznej.

 

Następnie dyrektor szkoły Dorota Smolińska, odpowiadała na liczne pytania dotyczące polskiego systemu edukacji, współpracy szkół z rodzicami, metod i form pracy z uczniami, awansu zawodowego nauczycieli. Rosyjskim gościom podobała się zarówno szkoła, jako miejsce nauczania-uczenia się dzieci, jak również rozwiązania organizacyjne polskiego systemu edukacji dotyczące szczególnie nauczania języków obcych i kształcenia dzieci niepełnosprawnych. Trochę czasu zajęło podstemplowanie i podpisanie certyfikatów dla tak licznej delegacji. Na zakończenie dyrekcja obdarowała każdego z gości albumem o szkole. W zamian rosyjscy nauczyciele odwdzięczyli się słodkimi upominkami, książkami i kalendarzami o Petersburgu. Cały czas podkreślali, że są bardzo, bardzo wdzięczni za tak miłe przyjęcie. Z wielką sympatią wyrażali się o wszystkich napotkanych w czasie swojej "podróży" Polakach.

 

Dariusz Smoliński

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do