Reklama

NASI RADNI SIĘ SZKOLĄ

Nikt z nas nie jest alfą i omegą, w szczególności, że wraz z nową kadencją samorządu wprowadzano szereg zmian prawnych.

 

Wracamy do spotkania, które odbyło się 1 kwietnia 2019 roku. Tego dnia wszyscy radni gminy Stare Babice spotkali się w sali konferencyjnej budynku komunalnego przy ul. Rynek 21, aby wziąć udział w kilkugodzinnym szkoleniu "Zmiany ustrojowe w samorządzie terytorialnym w kadencji 2018-2023 - uwarunkowania prawne i praktyczne".

 

Szkolenie, którego organizacji podjął się Urząd Gminy Stare Babice zostało zorganizowane w związku z zgłaszanymi potrzebami w tej kwestii przez samych radnych. Kadencja 2018-2023, to nie tylko wydłużenie okresu do 5 lat. To przede wszystkim obligatoryjne powołanie komisji skarg, wniosków i petycji, imienna identyfikacja radnych głosujących w głosowaniach jawnych, obowiązek transmitowania obrad organu stanowiącego „na żywo”, rozszerzenie uprawnień kontrolnych radnych, nowe uprawnienia i obowiązki przewodniczącego, obligatoryjne interpelacje i zapytania radnych do organu wykonawczego, czy też wprowadzenie raportu o stanie jednostki samorządu terytorialnego, czy też powołanie instytucji budżetu obywatelskiego.

 

O tym wszystkim przez kilka godzin w formie prezentacji i rozmowy opowiadał Pan Włodzimierz Zając z Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze. Oczywiście było wiele pytań i gorąca dyskusja na temat poszczególnych wprowadzonych zmian, w tym oczywiście w sprawie działań komisji skarg, wniosków i petycji, która w naszej wspólnocie, w pierwszych miesiącach swojej działalności samoczynnie (jak gdyby) przerodziła się w komisję śledczą. Podobnie z dużym zainteresowaniem wysłuchano i zadawano pytania w temacie raportu o stanie gminy, czy też w sprawie nieudzielenia wotum zaufania wójtowi gminy.

 

To nie był czas stracony.

 

Michał Starnowski, fot. M.M.

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do